zaterdag 27 februari 2010

De toekomst

Vandaag vond ik een aan mij gerichte brief van de gemeente Haarlemmermeer in de brievenbus, ik had dit al verwacht. De gemeenteraadsverkiezingen staan immers voor de deur. En het is van groot belang dat mijn waardevolle stem niet bij de verkeerde partij terecht komt.
Om dit te voorkomen wil ik me goed inlezen op de onderwerpen waarmee de verschillende partijen zich op dit moment bezighouden.

Goed, ik open de desbetreffend brief en tref een felgekleurde flyer aan. De voorkant van deze flyer bestond uit een plaatje van de enige echte 'Uncle Sam' (?!?) en de titel: "Wie kies jij met jouw stem?"

Juist, de link tussen de Haarlemmermeerse gemeenteraadsverkiezingen en het boegbeeld van het Amerikaanse leger was nogal ver gezocht. Misschien geeft de achterkant van deze flyer meer informatie over de partij punten.

Nee!

In de flyer werd op de meest ongepaste wijze beschreven dat ik mijn "brievenbus moest 'checken' voor de stempas" en ik om er achter te komen welke partij het meest geschikt voor mij is ik moet refereren naar een website met 30 seconden lange filmpjes waarin lijstrekkers mensen proberen te 'hosselen' door zonder enige overtuiging hun eigen standpunten van een telepromter op te dreunen.
De lokale politiek getuigde al niet bepaald van welbespraaktheid, maar na het zien van een overjarige vertegenwoordiger van een politieke partij die al stotterend hip probeert over te komen heb ik echt alle hoop verloren.
Verder stonden er in de kantlijn citaten van leeftijdsgenoten die mij vertelde waarom zij wilden stemmen.
Ik citeer een citaat uit de flyer:


"Gewoon, omdat ik eindelijk mag stemmen" (Natasha, 18 jaar, Lisserbroek)


Ik heb nieuws voor je Natasha:
"Gewoon, omdat ik mag stemmen" is geen valide antwoord voor een achttien jarige.

Doordat de gemeente deze stompzinnigheid naar mij op stuurt voel ik me zwaar onderschat. Ik stem omdat ik de verantwoordelijkheid niet wil hebben voor het feit dat onze samenleving zichzelf uiteindelijk kapot maakt.

De jeugd wordt tegenwoordig niet meer geprikkeld na te denken, dit komt door de hersenloze media die blind gevold wordt en bijvoorbeeld het feit dat héééééél belangrijke dingen, zoals de gemeenteraadsverkiezingen, met een gigantische nonchalantheid naar de jeugd wordt gepresenteerd waardoor het niet serieus genomen wordt.

De jeugd wordt dom gehouden doordat de hoger opgeleiden belangrijke dingen laagdrempelig maken. Er is geen noodzaak meer onszelf te ontwikkelen, de maatschappij past zich aan ons aan.
Men voelt geen drang kennis te vergaren.

De naïef gehouden jeugd wordt uiteindelijk ouder het bovenstaande proces herhaalt zich met de nog dommere, wereldvreemde nakomelingen van de vorige lichting naïvelingen.
Na loop van tijd verandert onze samenleving zich in een grote kudde domme mensen die zonder na te denken alles doet wat een handje vol denkers hun opdraagt.


Ik heb mezelf beloofd me zo goed mogelijk te ontwikkelen. Dit alles in een poging dit trieste toekomstbeeld te veranderen.

Beste mensen, ontwikkel uw intellect. Ontplooi uzelf!
Gebruik uw hersenen alvorens het stemmen.
Behoed de wereld voor een verschrikkelijke toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten